top of page

שימוש בפאזל מקוון לפתיחת שיעור או לחזרה על החומר, ד"ר הדס הרמתי, מנהל עסקים

שילוב של פאזל בתהליך הלמידה במהלך שיעור מהווה דרך יצירתית ומרעננת לחזרה על החומר, תורמת לסקרנות ומעורבות פעילה של הסטודנטים.

יצירת הפאזל דורשת מס' דקות של הכנה.

שימוש בפאזל במשחק יכול לשמש במספר אופנים:

  • כהקדמה מעוררת לנושא שעוד לא נלמד (דוגמה מטה)

  • כתרגול/חזרה על תוכן השיעור הקודם או לסיום פרק/תחום שנלמד על פני 2-3 שעורים, או על מאמר שהסטודנטים התבקשו לקרוא.

המשחק מתחיל בהרכבת פאזל, אבל אז מגלים הסטודנטים שחסרים להם חלקים, וכדי לקבל אותם עליהם לענות נכון על כמה שאלות. הם משחקים עם השאלות, טועים ומצליחים, ותוך כדי כך משלימים את הפאזל.

 

השתמשתי בפאזל לפתיחת שיעור בנושא אישיות. הפתיחה הייתה מהנה ויצרה סקרנות, ולאחר שכולם סיימו התפתח דיון בכיתה סביב השאלות שהוצגו בפאזל. היה מעניין ומעשיר.

 

איך יוצרים את הפאזל?

  1. מכינים תמונה שממנה יורכב הפאזל. אני הוספתי לתמונה טקסט, ולכן עשיתי זאת באמצעות Power-Point.

  2. נכנסים לאתר I'm a Puzzle. כדאי להירשם בחשבון גוגל או בכל חשבון אחר. האתר חינמי, והרישום מאפשר לשמור על הפאזלים לשימושים חוזרים.

  3. בוחרים את סוג הפאזל (פאזל חידון מהסוג שהכנתי, פאזל מתמטי, פאזל של חיפוש חלקים באמצעות פנס וכו'),

  4. מעלים את התמונה

  5. ובוחרים את דרגת הקושי (מספר החלקים בפאזל).

  6. לאחר שמסיימים את ההגדרות לוחצים start .

*אם בוחרים פאזל מסוג חידון, מתמטיקה וכו', האתר יוביל לכתיבת השאלות והתשובות.



bottom of page