top of page

שילוב של Zoom ו-Google meet בקורסי מחשבים ופעילויות עיבוד נתונים, הפקולטה למדעי הים, ד"ר יאיר סוארי

קורסי מחשבים ופעילויות עיבוד נתונים, בפקולטה למדעי הים, 40 סטודנטים.


האתגר הגדול במעבר להוראה מרחוק היה – כיצד לשלב הסברים כלליים לכל הכיתה במקביל למענה וסיוע לבעיות פרטניות בתהליך הלמידה של סטודנטים בודדים.

הקורסים התקיימו כלמידה סינכרונית באמצעות משימות מובנות אשר דרשו תפעול של מחשב באופן הדומה ביותר למה שיידרש מהסטודנטים כאשר הם יצטרכו לקרוא וליישם פרוטוקולים.


כך לדוגמא, בפעילות במעבדה כל אחד מהתלמידים קורא ומיישם פרוטוקול בקצב שלו, ולא מקבל בכל פעם הדגמה של המורה לשלב הבא.

בהתאם, בקורסי המחשבים הסטודנטים קבלו משימות והתמודדו איתן במהלך השיעור, כאשר המרצים סייעו והאירו לכל הכיתה נקודות עקרוניות.

בעבר, פעילויות של שימוש במחשבים היו מתקיימות בכיתות המחשבים שנוטות להיות צפופות ורועשות. המעבר להוראה מקוונת, חייב אותי ואחרים לעבור להוראה מרחוק, כשהאתגר שעמד לפנינו היה איך משלבים הסברים כלליים עם פתרון של בעיות פרטניות. הפתרון נמצא בשילוב של שתי תוכנות. השיעור עצמו, ההרצאות והסברים לכל הכיתה מתקיימים בזום.


במקביל למפגש הכיתתי , נפתחים חדרים ב-Google meet כדי לאפשר לסטודנטים לקבל מענה לשאלות פרטניות (Zoom אינו מאפשר קיום 2 מפגשים במקביל). שילוב זה מהותי, כיוון שהוא מאפשר למרצה לדבר עם כל הכיתה ועם סטודנט אחד שיש לו שאלה ספציפית (לרוב בחלוקה לחדרי זום אני מאבד את התקשורת עם הכיתה כמליאה).

המרצה מייצר קישור

ובלחיצת כפתור סטודנטים נכנסים למפגש.

לפרטים לחצו כאן

משהו שהסטודנטים אמרו על השיעור: "מאוד אהבתי את שיטת השיעור!!!"

מצורף קישור לעבודה מסכמת של הקורס בנושא ניתוח מרחבי של מקטעים במסלולי טיול בהם אין קליטה סלולארית. מדובר בסיכון בטיחותי ולכן, בהמשך, ניתן יהיה לפרוס בנקודות אלו אנטנות מקומיות.


bottom of page