קורס ניהול משאבי אנוש, המחלקה להנדסת תעשיה ניהול. הקורס מונה כ 60 סטודנטים * 3 קבוצות.
כיצד מתגבשת מודעת "דרושים"?
סטודנטים בדרך כלל מתבוננים על תהליך המיון וההשמה כמועמדים לתפקיד.
מטרת הפעילות: להמחיש לסטודנטים כיצד הארגון מנתח את פעילותו וצרכיו בהווה ובעתיד בכדי לגבש את דרישות התפקיד, המשאבים שיוקצו, המשימות והכישורים הנדרשים מהמועמד.
באמצעות תהליך הלמידה, הסטודנטים יכלו לחוות את התהליך מנקודת ראותו של הארגון. בנוסף, היכרות זו תתרום להם בהיערכות לראיון העבודה, ההתנסות במרכז ההשמה וכלים לגיבוש קורות החיים שלהם.
הוכן "חדר בריחה" בכלי Genially, המגלם את תהליך ניתוח העיסוקים מרגע גיבוש הצרכים לארגון ועד גיבוש מודעת הדרושים ואף בחירת מועמד/ת מתאים/מה.
הסטודנטים קיבלו סיפור מסגרת (מבוסס על מודעת דרושים אמיתית):
חברה לייצור ולשיווק צעצועים מעוניינת להיכנס לשוק הצעצועים הדיגיטליים ומבקשת להיעזר באנליסט לצורך כך.
על תהליך הלמידה:
הסטודנטים נחלקו ל 4 חדרים בזום. הוקצו מספר חדרים והסטודנטים התחלקו בעצמם.
כל חדר היווה מחלקה בארגון: שיווק, לוגיסטיקה, משאבי אנוש ומחלקת IT. כל קבוצה התבקשה לנתח את הארגון באמצעות מודל SWOT:
לנתח את הצרכים של היחידה.
לנתח את התוצרים המצופים מבעל התפקיד
לגבש רשימת דרישות.
לאחר מכן, לכל קבוצה, הוצעו קו"ח של שלושה מועמדים והיה עליהם לבחור את המועמד המתאים על פי הניתוח שלהם ולהצדיק את הבחירה.
בסיכום הפעילות בחנו הסטודנטים כיצד מחלקות שונות בארגון מדגישות מיומנויות שונות/צרכים שונים וכתוצאה מכך מעדיפות מועמדים שונים. בנוסף, הם בחנו מה יהיה תפקיד מחלקת משאבי האנוש בגיבוש מודעת הדרושים - איך מכריעים בין דרישות שונות של מחלקות בארגון וכיצד כתיבת קו"ח שגויה "הכשילה" את המועמדים.
תוצרי הסטודנטים הועלו ללוח שיתופי בפאדלט
תובנה אישית: העבודה בקבוצות מעודדת את הסטודנטים להיות פעילים בדיונים. קביעת תוצר בתום שיעור אחד או שניים מעודדת את הסטודנטים להיות מעורבים, לחלק בינהם משימות, לחלוק דעות, ולהציג את התוצר במליאה. הסטודנטים מחבבים עבודה מהסוג הזה משום ההנאה שבאינטראקציה החברתית סביב נושא שמרתק אותם.
קישור לפעילות חדר הבריחה (תבנית חינמית מוכנה)
לוח פאדלט ניתוח עיסוקים של התוצרי השיעור:
למידע נוסף על הכלי Padlet
למידע נוסף על הכלי Genially