(לדוגמא פמיניזם, חוסן, דיכוי, זיקנה/גילנות ועוד)
המטרה: העמקה בתוכן הנלמד תוך כדי התנסות משמעותית באיתור מידע בשילוב AI, ובקרה על הנתונים המתקבלים.
המשימה לסטודנטים מומלץ לעבוד בזוגות/שלשות (ניתן ליישום גם בקבוצות גדולות)
שלבי העבודה בקבוצה:
1.בחירת הנושא הנבחר (או תת נושא מתוך תחום על).
2.איסוף מידע מעמיק על הנושא בעזרת הצא'ט (חקר) .
הסטודנטים יתנסו בכתיבת פרומפטים ודיוק הצרכים במטרה לקבל מידע מעמיק על הנושא שבחרו (אפשר להמליץ לעבוד עם 2-3 כלים, GPT, CLAUD וכו. במידת הצורך, לעשות הדגמה קצרה לשלבים הראשונים בתהליך).
3.חשיבה ביקורתית- השוואת התוצרים של הבינה ל-2 מקורות מידע מהימנים אחרים (יש לבחון גם את המהימנות של מקורות אלה).
4.תיקון המידע שנאסף בהתאם.
5.יצירת תוצר יצירתי – למשל תמונה מייצגת, פרסומת, קליפ/סרטון קצר, או סיפור ילדים (כדאי שיבוצעו גם הם בשילוב AI) .
6.לסיום - הצגת התוצר ע"י הסטודנטים.
* מומלץ להעלות את התוצרים ללוח שיתופי פאדלט.
7. מומלץ להוסיף רפלקציה אישית, על התהליך, האתגרים וכו. פרומפט (prompt) לסיוע בתכנון המשימה: העתיקו את הפרומפט והדביקו בצ'אט AI. השלימו את המקומות המסומנים בצהוב. ניתן לבקש מהצ'אט לתרגם את התוצר לעברית/ערבית. שימו לב, התוצר המתקבל הוא טיוטה ראשונית אשר ניתן להשביח ולדייק.
Academic Task Development Using Active Learning and AI Tools
**I am a lecturer in academia who teaches the field: [fill in the field] in the course: [course name].
Please prepare an assignment for students according to the guidelines described below.**
---
## Task Topic
[Insert the chosen topic here]
---
## Steps for Group Work
### 1. Selecting a Specific Sub-topic
- Choose a sub-topic related to the main course topic.
- Possible examples of sub-topics:
- [Insert 3-5 relevant examples for the chosen topic].
### 2. Research Using AI-Based Tools
- Use text generation tools like GPT, Claude, etc., to research your chosen sub-topic.
- Write prompts and gather in-depth information on the topic.
- It is recommended to work with 2-3 different tools to gain diverse perspectives.
### 3. Critical Thinking
- Compare the information obtained from the AI with two additional reliable sources.
- Evaluate the reliability of the AI-generated information and the additional sources, focusing on academic sources.
- State the group's conclusions regarding the quality of the information.
### 4. Refining and Deepening the Information
. Update and enhance the information based on insights gained from the comparison
### 5. Creating a Creative Product
: Create a creative product that represents your topic. Possible options include
- A representative image
- An advertisement
- A short clip or video
- A short story
- Use AI tools in the creation process as well.
### 6. Presenting the Product
- Present your product to the class at the end of the preparation stage.
### 7. Personal Reflection
- After the presentation, each participant will write a personal reflection on the process, challenges, and insights.
---
## Rubric for Task Evaluation
*In this section, please present the criteria in a table for clarity.*
*It is important to present this rubric to the students in advance to ensure that the
criteria are clear and understood.*
דוגמה למשימה שנכתבה ע"י Chat GPt
Steps for Group Work
1. Selecting a Specific Sub-topic
Choose a sub-topic related to the main course topic.
Possible examples of sub-topics:
Inflation
Stock Market Crash
International Financial Crises
The Impact of Wars on the Economy
Debt Crisis
2. Research Using AI-Based Tools
Use text generation tools like GPT, Claude, etc., to research your chosen sub-topic.
Write prompts and gather in-depth information on the topic.
It is recommended to work with 2-3 different tools to gain different perspectives.
3. Critical Thinking
Compare the information obtained from the AI with two additional reliable sources.
Evaluate the reliability of the AI-generated information and the additional sources, focusing on academic sources.
Present the group's conclusions regarding the quality of the information.
4. Refining and Deepening the Information
Update and enhance the information based on the insights gained from the comparison.
5. Creating a Creative Product
Create a creative product that represents your topic. Possible options include:
A representative image
An advertisement
A short clip or video
A short story
Use AI tools in the creation process as well.
6. Presenting the Product
Present your product to the class at the end of the preparation stage.
7. Personal Reflection
After the presentation, each participant will write a personal reflection on the process, challenges, and insights.
Rubric for Task Evaluation:
Criterion | Excellent (5) | Good (4) | Satisfactory (3) | Needs Improvement (2) | Unsatisfactory (1) |
Selection of Sub-topic | Highly relevant and focused | Relevant with some focus | Somewhat relevant but lacks focus | Slightly relevant | Not relevant |
Use of AI Tools | Extensive use of multiple tools | Good use of tools | Limited use of tools | Minimal use of tools | No use of tools |
Critical Comparison | Thorough and insightful analysis | Good comparison | Basic comparison | Weak comparison | No comparison |
Information Refinement | Highly updated and enriched content | Good refinement | Basic refinement | Minimal refinement | No refinement |
Creativity of the Product | Very creative and original | Creative with some originality | Basic creativity | Little creativity | No creativity |
Presentation of the Product | Clear, engaging, and well-organized | Clear and organized | Somewhat clear | Unclear and disorganized | No presentation |
Personal Reflection | Deep and detailed insights | Good insights | Basic insights | Minimal insights | No reflection |
It is important to present this rubric to the students in advance to ensure that the criteria are clear and understood.