top of page

דיון פעיל בתוכן/סוגיה מרכזית בקורס בשילוב כלי AI

(לדוגמא פמיניזם, חוסן, דיכוי, זיקנה/גילנות ועוד)


המטרה: העמקה בתוכן הנלמד תוך כדי התנסות משמעותית באיתור מידע בשילוב AI, ובקרה על הנתונים המתקבלים.


המשימה לסטודנטים מומלץ לעבוד בזוגות/שלשות (ניתן ליישום גם בקבוצות גדולות)


שלבי העבודה בקבוצה:


1.בחירת הנושא הנבחר (או תת נושא מתוך תחום על).


2.איסוף מידע מעמיק על הנושא בעזרת הצא'ט (חקר) .

הסטודנטים יתנסו בכתיבת פרומפטים ודיוק הצרכים במטרה לקבל מידע מעמיק על הנושא שבחרו (אפשר להמליץ לעבוד עם 2-3 כלים, GPT, CLAUD וכו. במידת הצורך, לעשות הדגמה קצרה לשלבים הראשונים בתהליך).


3.חשיבה ביקורתית- השוואת התוצרים של הבינה ל-2 מקורות מידע מהימנים אחרים (יש לבחון גם את המהימנות של מקורות אלה).


4.תיקון המידע שנאסף בהתאם.


5.יצירת תוצר יצירתי – למשל תמונה מייצגת, פרסומת, קליפ/סרטון קצר, או סיפור ילדים (כדאי שיבוצעו גם הם בשילוב AI) .


6.לסיום - הצגת התוצר ע"י הסטודנטים.

* מומלץ להעלות את התוצרים ללוח שיתופי פאדלט.


7. מומלץ להוסיף רפלקציה אישית, על התהליך, האתגרים וכו. פרומפט (prompt) לסיוע בתכנון המשימה:  העתיקו את הפרומפט והדביקו בצ'אט AI. השלימו את המקומות המסומנים בצהוב. ניתן לבקש מהצ'אט לתרגם את התוצר לעברית/ערבית. שימו לב, התוצר המתקבל הוא טיוטה ראשונית אשר ניתן להשביח ולדייק.


  1. Academic Task Development Using Active Learning and AI Tools


    **I am a lecturer in academia who teaches the field: [fill in the field] in the course: [course name].

    Please prepare an assignment for students according to the guidelines described below.**

    ---

    ## Task Topic

    [Insert the chosen topic here]

    ---

    ## Steps for Group Work

    ### 1. Selecting a Specific Sub-topic

    - Choose a sub-topic related to the main course topic.

    - Possible examples of sub-topics:

    - [Insert 3-5 relevant examples for the chosen topic].


    ### 2. Research Using AI-Based Tools


    - Use text generation tools like GPT, Claude, etc., to research your chosen sub-topic.

    - Write prompts and gather in-depth information on the topic.

    - It is recommended to work with 2-3 different tools to gain diverse perspectives.


    ### 3. Critical Thinking


    - Compare the information obtained from the AI with two additional reliable sources.

    - Evaluate the reliability of the AI-generated information and the additional sources, focusing on academic sources.

    - State the group's conclusions regarding the quality of the information.


    ### 4. Refining and Deepening the Information


    . Update and enhance the information based on insights gained from the comparison


    ### 5. Creating a Creative Product


    : Create a creative product that represents your topic. Possible options include

    - A representative image

    - An advertisement

    - A short clip or video

    - A short story

    - Use AI tools in the creation process as well.


    ### 6. Presenting the Product


    - Present your product to the class at the end of the preparation stage.


    ### 7. Personal Reflection


    - After the presentation, each participant will write a personal reflection on the process, challenges, and insights.


    ---


    ## Rubric for Task Evaluation


    *In this section, please present the criteria in a table for clarity.*


    *It is important to present this rubric to the students in advance to ensure that the

    criteria are clear and understood.*



דוגמה למשימה שנכתבה ע"י Chat GPt



Steps for Group Work

1. Selecting a Specific Sub-topic

  • Choose a sub-topic related to the main course topic.

  • Possible examples of sub-topics:

    • Inflation

    • Stock Market Crash

    • International Financial Crises

    • The Impact of Wars on the Economy

    • Debt Crisis

2. Research Using AI-Based Tools

  • Use text generation tools like GPT, Claude, etc., to research your chosen sub-topic.

  • Write prompts and gather in-depth information on the topic.

  • It is recommended to work with 2-3 different tools to gain different perspectives.

3. Critical Thinking

  • Compare the information obtained from the AI with two additional reliable sources.

  • Evaluate the reliability of the AI-generated information and the additional sources, focusing on academic sources.

  • Present the group's conclusions regarding the quality of the information.

4. Refining and Deepening the Information

  • Update and enhance the information based on the insights gained from the comparison.

5. Creating a Creative Product

  • Create a creative product that represents your topic. Possible options include:

    • A representative image

    • An advertisement

    • A short clip or video

    • A short story

  • Use AI tools in the creation process as well.

6. Presenting the Product

  • Present your product to the class at the end of the preparation stage.

7. Personal Reflection

  • After the presentation, each participant will write a personal reflection on the process, challenges, and insights.

Rubric for Task Evaluation:

Criterion

Excellent (5)

Good (4)

Satisfactory (3)

Needs Improvement (2)

Unsatisfactory (1)

Selection of Sub-topic

Highly relevant and focused

Relevant with some focus

Somewhat relevant but lacks focus

Slightly relevant

Not relevant

Use of AI Tools

Extensive use of multiple tools

Good use of tools

Limited use of tools

Minimal use of tools

No use of tools

Critical Comparison

Thorough and insightful analysis

Good comparison

Basic comparison

Weak comparison

No comparison

Information Refinement

Highly updated and enriched content

Good refinement

Basic refinement

Minimal refinement

No refinement

Creativity of the Product

Very creative and original

Creative with some originality

Basic creativity

Little creativity

No creativity

Presentation of the Product

Clear, engaging, and well-organized

Clear and organized

Somewhat clear

Unclear and disorganized

No presentation

Personal Reflection

Deep and detailed insights

Good insights

Basic insights

Minimal insights

No reflection

It is important to present this rubric to the students in advance to ensure that the criteria are clear and understood.


bottom of page