אתר הקורס מעוצב ומאורגן מזמן למידה רצינית וחוויתית. סידור תכני האתר באופן קוהרנטי לסדר הלמידה בקורס, יסייע לסטודנטים לתזמן את תהליך הלמידה, יכוון להתמקד בדברים החשובים ויעודד אינטראקציה ומעורבות.
לעיצוב הקורס וארגונו בצורה נכונה וברורה יש השפעה משמעותית על הבנת מטרות הקורס, על מהלך הלמידה, ההתמצאות והניווט בין נושאי ותכני הקורס, הציפיות והדרישות.
בעזרת מספר "טכניקות" יחסית פשוטות ניתן לעצב אתר מלווה קורס בצורה שמזמינה למידה, במגוון דרכים ע"י שימוש בכמה אלמנטים מרכזיים:
יחידת המבוא
יחידות הקורס
עיצוב מזמין
1. יחידת המבוא
זהו האזור שהסטודנט פוגש עם הכניסה לקורס ניתן לכתוב בפסקת הקדמה קצרה על מה יתרחש במהלך הלימוד הקורס, להסביר בקווים כלליים במה יעסוק הקורס, מטרות ואופן הלמידה. אפשר גם להוסיף כרטיס מרצה - להצגה אישית ויצירת נוכחות ותקשורת וכן מפת קורס אינפוגרפית שתאפשר לסטודנטים לראות את אבני הדרך/הנושאים המרכזיים והמעניינים שהקורס יעסוק בהם.
2. יחידות הקורס
חלוקה ליחידות המלוות בכותרות ברורות מאפשרת ללומדים לנווט ולהבין במהרה את מבנה הקורס כולו וכל יחידה בפרט על המידע שבה ומה נדרש לעשות בהן.
בכל יחידה כדאי להוסיף פסקת הקדמה שתסביר בקצרה במה היא עוסקת, מה היא מכילה ומה הפעילות/משימות של אותו שיעור/נושא.
כדאי להוסיף פסקאות מעוצבות לפני כל מידע או פעילות שתמקד את הסטודנטים ותכוון למה לשים לב, כדי שיהיו להם ציוני דרך ולא "ילכו לאיבוד" בתוך רשימה ארוכה של מידע ומטלות.
כיוצא בזה יש לתת שמות משמעותיים לכל תכני הקורס מהיחידות ועד התכנים, הקבצים, המטלות, הקישורים וכו'. השמות מהווים פירוט מילולי חשוב שמאפשר לסטודנטים להבין איזה מידע מוצג, עוד לפני פתיחת הקישורים. שם משמעותי יכיל כותרת, תאריך והקשר (שיעור, שבוע, נושא).
3. עיצוב מזמין
עיצוב אתר קורס נעים, אסתטי ופשוט משפיע על חווית הלמידה. עיצוב נקי וברור - מזמין את הסטודנטים לעיין בחומרי הקורס ולגלות מה שיש בו ולבסוף גם לבצע את מטלות הקורס.
עיצוב יכול להיעשות באמצעים פשוטים, כמו תמונות, כותרות ציבעוניות, אייקונים, בחירת ציבעוניות התורמת להתמצאות. הצבע יכול לשרת את הסטודנטים - שימוש עקבי בצבע עוזר להבחין בין מרכיבים שונים בקורס.
עיקביות במרכיבים גרפיים, כמו צבעים, אייקונים קבועים יוצרת שפה אחידה, רצף קורס הגייוני ותרומת לתחושה אצל הסטודנטים שהמרצה פועל לפי תכנית סדורה.
תודה רבה למרצים שהסכימו לשיתוף המידע.