סרטונים מהווים דרך ממוקדת להנגשת מידע באופן בהיר ומובנה, ניתן לבנות באמצעותם יחידת למידה עצמית מקוונת, או להיעזר בהם כ'עוגני ידע' בתחומים מאתגרים/קשים, הם יסייעו לסטודנטים לאורך הקורס או בראשיתו של קורס ויצמצמו פערי ידע/הבנה. ניתן לתת משימה לסטודנטים לבנית סרטון כתוצר למידה: לסיכום נושא, להדגמת פתרון תרגיל מורכב ועוד. בסדנה זו נלמדו העקרונות לגבי 3 כלים: המרת מצגת PP לסרטון, ScreencastOMatic, EDpuzzle
הקלטת הסדנה מחולקת לפרקים לפי הכלים שנלמדו:
על הכלים:
המרת מצגת PP לסרטון
הקלטת המצגת מתאפשרת בשילוב מגוון אינטראקציות, כמו קול/הסברים של המרצה, סימון/כתיבה ע"ג המצגת, צילום המרצה ע"ג המצגת ועוד. בסדנה הודגם תהליך יצירת הסרטון, עריכתו ו/או עדכון שלו באופן יעיל.
ScreencastOMatic
כלי פשוט וידידותי ליצירת סרטוני הדגמה/הדרכה קצרים, Step by Step על חומר הלימוד. הכלי מותאם מאד להכוונה סדורה וממוקדת על תוכן המוצג במצגת, תוכנה, כלי או אתר, הוא מאפשר להתמקד in Zoom באזור מסוים, מאפשר סימון בחיצים, צורות או טקסטים להדגשה, ותוספת של ליווי קולי ו/או חזותי של המרצה בפינת המסך (אם בוחרים בכך).
EDpuzzle
כלי נהדר ופשוט לשימוש התומך ב'צפייה אקטיבית' בסרטונים. ניתן לשלב שאלות מסוגים שונים בתוך הסרטונים עצמם, לעודד מיקוד/חשיבה/מענה אישי במהלך צפייה בתוכן המקוון. הכלי יעיל מאד ללמידה עצמית במסגרת בניית יחידת לימוד מקוונות באתר הקורס בMoodle. בסדנה התנסו המשתתפים בשימוש בכלי ואופן הצפייה בתוצאות והערכתן.