המטרה היא לעודד למידה מעמיקה וביקורתית של מאמרים, מעורבות פעילה של הסטודנטים בתהליכי הלמידה, גם בקבוצות גדולות. בקורס זה, הוקדשו 6 מפגשים לעבודה על מאמר במהלך השיעור. ניתן לייעד פעילות זו למס' מצומצם של מפגשים (1-3 במהלך הסמסטר).
ניתן לקיים שיעור גם בלמידה מרחוק וגם בשיעור בכיתה.
לפני השיעור - הסטודנטים מקבלים את הטקסטים וחומר הכנה אם יש כזה.
במהלך השיעור - הסטודנטים מחולקים רנדומלית לקבוצות של 4-5 סטודנטים. בתכנון הוקדשו כ-30-40 דק' למשימה בתוספת סיכום שלי כמנחה.
בפועל, במרבית המקרים הפעילות ארכה כשעה או יותר. (במידת הצורך, הסיכום שלי נעשה בראשית השיעור העוקב).
בפעילות בחדרי זום, בצוותים – הסטודנטים לומדים בסיוע 'קריאה מונחית'. הם מקבלים שאלון נלווה ומתבקשים לדון בשאלות, לנסות לפתור אותן או לגבש את התשובות ביחד.
חשוב לדעת! למרות שהדיון על השאלות הוא קבוצתי, כל אחד ואחת מהסטודנטים מתבקש למלא את השאלון בנפרד.
העלאת השאלון הוא דרך הוספת פעילות ב-Moodle > שאלון.
היתרון של שימוש במשאב שאלון, לעומת בוחן, הוא היכולת לראות את התשובות ב Real time - כבר בזמן השיעור ואז המרצה יכול להתייחס מיד לאי הבנות של מרבית הסטודנטים, לראות איפה כל סטודנטית וסטודנט נמצאים ולאן ניתן להתקדם ולהעמיק את הדיון עם הכיתה כולה.
השאלון כולל:
שאלות "ביקורת" לבירור איכות המאמר
שאלות על תוכן המאמר
שאלה על רמת ההבנה האישית
בראשית הסמסטר המאמרים קלים יותר לקריאה ובמהלך הסמסטר רמת הקושי עולה.
מבנה השאלון אינו משתנה, זאת בכדי לשפר את מיומנות הקריאה בכלל ובפרט את הקריאה הביקורתית המתייחסת למטרות המאמרים ומהימנותם.
דוגמאות לשאלות:
דוגמה לשאלון: