במסגרת הקורס "פיתוח מיומנויות לשוק העבודה החדש" במסלול מנהל עסקים התקיים שיעור מקוון בנושא 'מיקוד מסרים ויזואליים'.
מטרת השיעור בפורמט המקוון
השיעור הוכן מראש, כגיבוי למצב בו האינטרנט לא יעבוד בזמן הבידוד ולא אוכל ללמד שיעור סינכרוני.
לשמחתי, חשבתי מראש על אפשרות כזו, ולכן הכנתי שיעור מקוון שהוסתר בתוך המוודל וכל מה שהייתי צריכה לעשות הוא להפעיל אותו.
המשימה שהוגדרה לסטודנטים
יצרתי שיעור המבוסס על למידה עצמית של הסטודנטים. הסטודנטים ראו הרצאה של 30 ד' של אלעד דרמון המסבירה איך למקד מסר באופן ויזואלי. הם ראו את ההרצאה בתוך תוכנת Edpuzzle וענו על שאלות שבדקו הבנה. קישור לפעילות ב Edpuzzle. לאחר מכן, הם נכנסו למצגת גוגל (Google Slides) ריקה וכל אחד הדביק קטע טקסט בשקף אחד ובשקף השני הפך את הטקסט הזה למסר ויזואלי (לפי ההמלצות בהרצאה). קישור למצגת הסופית.
אורך הפעילות
כל התהליך הזה נמשך שעה וחצי. ציינתי כי ניתן לבצע את התרגיל עד לשיעור הבא, אבל המלצתי לסיים לעשות זאת בזמן השיעור.
אני ליוויתי אותם בכתיבת הערות בתוך הקובץ, וחלקם תיקן ושיפץ.
טיפים חשובים:
שיעור מקוון המבוסס על למידה עצמית - דורש הכנה מדוקדקת והנחיות מסודרות ומדויקות וגם ליווי מצד המרצה.
עבודה במצגת שיתופית דורשת תשומת לב של הסטודנטים שלא יתערבו או ימחקו זה לזה נתונים, לכן הכנתיי במצגת שקפים ריקים לכל צוות וכתבתי בהנחיות: שימו לב!!! אתם 40 איש על אותה המצגת. אל תעשו שינויים בעיצוב של המצגת. רק של השקף שלכם. אם עשיתם בלגן לחצו קונטרול זד לביטול. בהצלחה!''.
לסיכום
התוצאה יצאה יפה מאוד. בין השאר, כיוון שחלק מהסטודנטים לקחו טקסטים שמתארים את המחלקה או את ההתמחויות והפכו אותם למסרים ויזואליים.