במסגרת הקורס לסטודנטים שנה ד', 'מבוא לתקשורת ותורת האינפורמציה' בהנדסת מחשבים, יצרו הסטודנטים סרטונים כתרגיל מסכם.
בקורס השתתפו 6 סטודנטים שעבדו בזוגות על נושאים שנבחרו ע"י בני סולומון, שבחר בקורס עם מספר סטודנטים קטן יחסית שבו יש לסטודנטים גישה חיובית ומסוגלות.
מטרת הפעילות
למידה עצמאית של נושא והכנת סרטון שמתאר אלגוריתם/שיטה בתחום התקשורת. הסרטון אמור לשמש גם כחומר עזר לסטודנטים בקורסים אחרים/עתידיים.
כלי
ניתנה לסטודנטים הדרכה על 2 כלים ליצירת סרטונים ממצגות, הסטודנטים כולם בחרו ביצירת מצגות PowerPoint בשילוב תוספי ההקלטה שלו: הקלטת מסך וקול והמרת המצגת לסירטון. אפשרות זו נבחרה ככל הנראה מכיוון שהיא זמינה, מוכרת ונוחה מאד לסטודנטים.
הסרטונים הוצגו בהרצאה האחרונה של הקורס וניכר שהרמה טובה למדי, בהתחשב שמדובר בסרטון ראשון שהסטודנטים הכינו ללא ציוד הקלטה מקצועי. לבסוף הסרטונים גם הועלו לאתר הקורס ב-Moodle לתיעוד.
תובנות
הסטודנטים מרוצים מאוד מהפעילות. זאת הפעם הראשונה שהם מכינים סרטון והם מצאו את הפעילות לא שגרתית ומעניינת. גיוון בהוראה/מטלות וכו' תורם מאוד למוטיביציה ועניין של הסטודנטים.
ההחלטה לנסות סרטוני סטודנטים בתקבלה באמצע הסמסטר, לקח זמן להגדיר נושאים וצוותים. בעתיד - עדיף כמובן לקבל החלטה מראש לפני תחילת הסמסטר ולהתחיל מוקדם יותר. יהיה יותר זמן לתיקונים, ביקורות וכו'.
סרטון ראשון שסטודנט מכין - כדאי לעבוד עם תוכנה זמינה ומוכרת (לפחות יחסית) לסטודנטים. מרתיע פחות ומפשט את העבודה.
רפלקציות הסטודנטים מעלות כי:
הסטודנטים נהנו מהכנת הסרטונים למרות שהפעילות דרשה זמן רב.
מדברי הסטודנטים: "שוכחים את החומר שנלמד למבחן תוך שבוע" לעומת "את ויטרבי לא נשכח לעולם". ככל הנראה קצת מוגזם... אבל יש בזה משהו.
במהלך העבודה היו חילופי דעות, רעיונות והצעות בין הצוותים השונים שהכינו סרטונים.
הסטודנטים היו מרוצים מהתוצרים שלהם והביעו גם הערכה לסרטונים של צוותים אחרים.
דוגמאות ל-2 סרטונים:
[if !supportLineBreakNewLine] [endif]