קורס 'הערכת ביצועי עובדים' משותף למחלקה למנהל עסקים ולמדעי ההתנהגות ומונה כ-60 סטודנטים המחולקים ל-2 קבוצות.
בחרתי לשלב בקורס מצגות אינטראקטיביות שיצרתי בכלי Genially ל-2 מטרות עיקריות:
1. למידה עצמית
2. למידה פעילה בשיעור - לפי קצב התקדמות אישי
המטלות שניתנו לסטודנטים במצגות הללו נחלקות ל-2 סוגים:
1. עבודה בבית לצורך קריאה ותרגול לקראת או אחרי השיעור
2. למידה בזוגות או שלשות בכיתה
לדוגמה, במהלך קריאת המצגת בכתה מלווה במטלה אקטיבית, כמו כתיבת שאלות והערות על החומר הנלמד שעולות לדיון עם כלל הסטודנטים לאחר מכן, או למשל מענה על בוחן מקוון שגם נוצר ב Genially. כך האחריות ללמידה עוברת אל הסטודנטים והם הופכים להיות אקטיביים ומעורבים בתוכן השיעור.
יתרונות ואתגרים:
הכנת מצגת ב Genially דורשת עבודה רבה, אבל לאחר שהיא מוכנה, ניתן להשתמש בה שוב ושוב ולעדכן במידת הצורך.
כמו כן, עבודה כזו מכניסה חיים לשיעור ואני מוצאת שהסטודנטים עובדים הרבה יותר טוב באופן זה מאשר הרצאה על מצגת כלשהי. לעיתים מטריד את הסטודנטים שלא מתקיימת בשיעור למידה פרונטלית כלל, אולם הם מדווחים שהם מאד נהנים לעבוד כך וההפנמה טובה ומשמעותית יותר.
כמה דוגמאות לחומרי למידה ב Genially:
1. מצגת אינטראקטיבית:
2. תרגול אישי בבית:
3. בוחן