top of page

שימוש ב-דיבייט בקורס כתיבה מדעית

קורס כתיבה מדעית מועבר בשנה א , בסמסטר הראשון ללימודים (לא פשוט לסטודנטים).

הקדשתי 2 שעורים של הסמסטר לקיום ה-דיבייט.

בחרנו נושאים שנויים במחלוקת ובהם: הפלות, עונש מוות, ניסויים בבע"ח, סחר בבני אדם, ניתוחים פלסטיים , המתת חסד.

השיעור הראשון הוקדש להבנת המושג והעקרונות המרכזיים בתחום

הוא מציע 3 תשובות לכל טיעון:

  1. לא רלבנטי למחלוקת

  2. הטענות שלך סותרות זו את זו

  3. את/ה צודק/ת אך ישנם טיעונים חשובים יותר.

כל התלמידים שובצו לתוך קבוצות של 4 (2 בעד, 2 נגד) הצגה של 10 דקות.

תיאורטית כולם עזרו בהכנה של הטיעונים וטיעוני הנגד, אך כצפוי, חלקם היו פעילים יותר ופעילים פחות.

כדאי שהקבוצות תהיינה קטנות (שני אנשים), כך שבאמת כולם ישתתפו.

מה תרמה התנסות ב-דיבייט?

ה-דיבייט היה מוצלח מאד לטעמי.

תלמידי שנה א', הצליחו להפיק מעצמם לא מעט, הן מבחינת יכולת לבנות טיעון, לדבר קצר ולעניין, ולהגיב לטיעונים נגדיים, וגם במובן של

עמידה מול כיתה והתמודדות עם החשיפה והצורך להגיב מיידית.

היתרונות העיקריים הם:

הרהורים נוספים....

למצגת המלאה של פרופ' אפרת בן זאב, מתוך סדנת למידת עמיתים, צבע טרי פבר 2019.

bottom of page