במסגרת הקורס "חדשנות מתיאוריה לפרקטיקה", 41 סטודנטים הוקדש שיעור לנושא "מיומנויות לפיתוח חשיבה יזמית".
פרטנו 4 מיומנויות התנהגותיות (שאילת שאלות, התבוננות, רישות והתנסות) שתרגול שלהן מוביל לפיתוח מיומנות קוגניטיבית (חשיבה היקשרית / קומבינטורית).
לאחר היכרות עם המיומנויות, עברנו על דוגמאות, הוצגה לסטודנטים חברה דמיונית שמפתחת אפליקציות אישיות.
כיצד התקיימה הפעילות בשילוב הלוחות המחיקים?
הסטודנטים התחלקו לקבוצות של 4: בכל קבוצה היה "לקוח" אחד ו 3 "נציגים" של חברת האפליקציות.
את הלוח המחיק חילקנו לארבעה חלקים:
בכל חלק הסטודנטים תרגלו את אחת מהמיומנויות, לכל חלק הוקצה זמן ובסופו 2-3 קבוצות שיתפו במליאה על התהליך שהם עברו. כל החדר היה פעיל, מעורב וחווית הלמידה היתה מהנה.
הערך המוסף בלמידה הפעילה הוא: תרגול בפועל של המיומנויות, קצר ככל שיהיה, תורם להבנת התכנים ואני מקווה, גם לזיכרון שלהם לטווח ארוך.
תובנה/טיפ משמעותי: הלוחות המחיקים הם כלי עבודה מעולה, הזמינות שלהם בספריה הפתיעה אותי לטובה.
כמו כל כלי – חשוב לשמור על מינונים של השימוש בו, אבל לעבודה קבוצתית שיש בסופה הצגה – מומלץ!
כל הפעילות ארכה חצי שעה ומטרתה היתה תירגול. כשיש יותר זמן – אפשר להעמיק ומעבר לתרגול, להגיע לתוצרים משמעותיים יותר.
הערה חשובה: 30 לוחות מחיקים בגודל של 40X60 ס"מ נמצאים בספריה של רופין ועומדים לרשות
המרצים לשימושים שונים, בעבודה בקבוצות במהלך שיעור (מפות חשיבה ועוד). ניתן להזמינם באתר הספריה > קטלוג > "לוח מחיק".