top of page

סטודנטים בונים 'חדרי בריחה' כחלק מתהליך הלמידה בקורס

כבר בשנה א', במסגרת הקורס מבוא לניהול השיווק (מנהל עסקים) התבקשו הסטודנטים לתכנן ולבנות "חדרי בריחה" המשלבים משימות ואתגרים

הקשורים לנושאים הנלמדים בקורס.

ההנחיה הייתה לשלב במשימות: מאמרים ומודלים שנלמדו בקורס, מידע שיווקי נוסף (שהם יאתרו) מכתבות בעיתונות הכלכלית (גלובס, כלכליסט וכו'), לעשות שימוש בטכנולוגיות מגוונות (הוספת Code QR , קישור לסרטונים), וליצירת עניין ומתח הם התבקשו לשלב כתבי סתרים, טבלאות המרה, תשבצים וכו.

110 סטודנטים התחלקו לצוותים.

במהלך 5 שבועות כל צוות יצר חדר בריחה בנושא אחר, על בסיס רעיונות יצירתיים של חברי הצוות תוך הנחייה לשימוש בחפצים הקיימים אשר ברשותכם (ידידותי לסביבה וחוסך עלויות).

כל חבר/ת צוות היה אחראי על הובלת אחת מהמשימות ושליחת דו"ח התקדמות למרצה.

לקראת סיום הקורס נערך אירוע שיא - הפנינג חדרי הבריחה. הצוותים בנו והפעילו חדרי בריחה וגם התנסו בחדרי בריחה שניבנו ע"י צוות אחר.

ציון הפרויקט נקבע על פי מספר פרמטרים:

ההיבטים הקשורים לחומר הנלמד הוערכו ע"י מרצת הקורס.

הקריטריונים הנוספים (עבודת צוות, יצירתיות, פעילות חווייתית, תפעול יעיל ועוד) הוערכו בעזרת השופטים, מתנדבים מהסגל האקדמי והמנהלי שהשתתפו בהפנינג הסיום והסטודנטים שלקחו חלק בפעילות.

תובנות על תהליך הלמידה

בחרתי לשלב פעילות זו במסגרת הקורס בהשראת ה-welearn והסדנאות של היחידה לקידום ההוראה.

מתכונת פעילות זו אפשרה למידת עמיתים פעילה וחווייתית, חשיבה יצירתית ויישום של נושאי הקורס תוך שילוב המאמרים והכתבות במשימות מאתגרות.

הסטודנטים מאד נהנו מהפעילות וציינו את תרומתה לחוויה הלימודית ולגיבוש הכיתתי (כסטודנטים חדשים - סמסטר א' שנה א').

חשוב לציין - הפעילות מאד מהנה ומאפשרת פיתוח מיומנויות, גיוון שיטות הלימוד ולמידה פעילה וחווייתית אך דורשת השקעה רבה מאד (בשלבי ההכנה ובליווי שוטף של הצוותים).

 

חדר בריחה במבה

הסטודנטים: דניאל קרטיס, ענבר אדמון, דניאל קונפורטי, כרמל אסף.

אתמול בשעה 00:00 בלילה נפרץ מפעל הבמבה המרכזי בישראל ונגנב המרכיב הסודי לייצורו .

מנהל המפעל התחייב לייצר 60000 יחידות במבה עד למחר בבוקר , במידה ולא יימצא המרכיב הסודי המפעל יפשוט רגל ויגרום לאלפי עובדים לאבד את פרנסתם ולנו לאבד את החטיף האהוב ביותר בארצנו.

 

טיפים ומידע לבניית חדר / משחק בריחה נייד- הדס מליק

חדר בריחה מקוון- עמי סלנט (כולל הדרכה לבניית חדרים ב-WIX)

חדרי מילוט כסביבת למידה - פרופ' חנן יניב, סמינר הקיבוצים

כיתת הלימוד כחדר בריחה- מור דשן, הגיע זמן חינוך

bottom of page