במסגרת הקורס לתלמידי שנה א' בתכניות המוסמך בפסיכולוגיה קלינית התקיים שיעור מקוון ל-51 סטודנטים שהוכן מראש.
מטרת השיעור בפורמט המקוון עבודה עצמאית של סטודנטים, למידה על הפרעות דו-קוטביות שיתוף החוויות האישיות בלוחות שיתופיים ליצירת ערך מוסף, כדי שתהיה לנלמד גם משמעות רגשית.
הפורמט המקוון
4 סרטונים באורך כולל של כ-30 דקות.
כל סרטון בין 3-7 דקות לפי חלוקה נושאית.
2 מטלות לביצוע (לכל סטודנט בנפרד).
מה דרשה הכנת השיעור המקוון?
מצגת השיעור ב PowerPoint היוותה את הבסיס ליצירת הסרטונים. בעזרת תוסף Office Mix. במהלך ההכנה עצרתי את העבודה כמה פעמים כדי לשנות אותה, להוסיף דגשים ולהתאימה לשיעור המקוון. את ההערות שלי על כל שקף הקלטתי לעתים יותר מפעם אחת עד שהייתי מרוצה.
כדי להקל על הצפייה ועל העבודה על 2 המשימות, חולק המידע ל-4 סרטונים נפרדים. ראו דוגמא: סרטון 1, סרטון 4
מטלות לסטודנטים צפייה בסרטונים וביצוע 2 מטלות שהוכנו מראש על גבי לוחות Padlet שיתופיים.
מטלה 1 – כל סטודנט התבקש להעלות ללוח מקרה רלבנטי מתוך ניסיונו האישי, במטרה לחלוק את הידע האישי ולהעשיר אחד את השניה.
מטלה 2 – התבססה על צפייה בסרטונים, וכתיבת אבחון לסוג האבחנה ופרוגנוזה – מה צפוי לאדם בסרטון.
לקראת השיעור הסרטונים, לוחות ה Padlet והמצגת המלאה הוטמעו באתר הקורס ב Moodle.
יתרונות
השיעור המקוון יצר מעורבות פעילה של הסטודנטים בתוכן הנלמד והתמודדות איתו בלמידה עצמית, הניב תוצאות מצוינות.
הלוחות השיתופיים אפשרו לכלל הסטודנטים לכתוב ולהגיב (בפתקיות), זו הזדמנות לתלמידים שממעטים להתבטא בשיעור לכתוב את תשובותיהם ולתת לעצמם ביטוי.
הלוח המקוון שהתקבל מאפשר צפייה חוזרת - למקרים הרלבנטיים שהעלו הסטודנטים ולאבחונים המפורטים שנעשו.
הכנת הרצאה מוקלטת ממקדת את המסרים ומכילה את המידע התמציתי הנדרש, יש בה 'פחות שוליים' של דיבור אסוציאטיבי, או אינטראקציה שלא מתקיימת בין המרצה לסטו' או בינם לבין עצמם.
אתגרים/למחשבה בהמשך
הכנת ההרצאה המוקלטת לקחה בערך פי 3 זמן מהכנה רגילה שבה יש לי כבר מצגת ואני צריכה רק לעבור, להיזכר ולרענן.
אני מאוד שמחה שזה עבד וחושבת שלמרות ההשקעה זאת בהחלט דרך טובה לגוון קורס.
הסטודנטים סברו שההשקעה בלימוד שיעור זה דרשה מהם הרבה זמן בצפייה בסרטונים (30 דק) וביצוע המטלות.
יתכן בהחלט שאכין שיעור מסוג זה בעתיד.