top of page

Active Blended Learning במחלקה לאנגלית

המחלקה לאנגלית, מזה 8 שנים, חרטה על דגלה את עקרון ה-Active Blended Learning

(ABL) ומלמדת באופן מקוון את כל הקורסים שלה. הלימוד המקוון בכל קורסי האנגלית נע בטווח שבין יחידת לימוד אחת מקוונת ועד לקורסים מקוונים באופן מלא (למעט 3 מפגשים פרונטליים). בחלק גדול מהקורסים (בממוצע) מחצית מהשעות פרונטליות והאחרות וירטואליות, א-סינכרוניות.

בלמידה וירטואלית/מרחוק בצורה א-סינכרונית - הסטודנטים לא מחויבים ללמוד ביום/שעה מסוימת. כל אחד ואחת, בזמן הנוח לו נדרש ללמוד עצמאית ולהגיש מטלות משבוע לשבוע.

יחידת לימוד וירטואלית מורכבת ממגוון פעילויות ובהן: צפייה אקטיבית בסרט, קריאת מאמר ובוחן מקוון, דיון פעיל בפורום, מטלת כתיבה, יצירת הקלטה או סרטון ע"י הסטודנט ועוד.

הסטודנטים מקבלים פידבק שבועי ממורה הקורס תוך התייחסות לביצועים שלו והמלצות להמשך.

בנוסף, במסגרת המכינה, קיים קורס שבו משולבת גם יחידה סינכרונית, בה השיעור מתקיים כאונליין חי, ביום/שעה ספציפיים. שיעורים אלה מוקלטים לטובת חזרה עליהם או לאפשר למי שנעדר מהשיעור לצפות בו (לשיקול דעת המרצה). קיים קשר ישיר בין תהליך הלמידה בשיעור המקוון הסינכרוני לשיעור הפרונטלי העוקב.

*לאחר בדיקה נמצא כי ההישגים זהים או גבוהים יותר בקרב מי שלומדים במתכונת זו (ניתנו מבחנים זהים לכולם)

יתרונות:

  • גמישות רבה בתהליך הלמידה לסטודנטים ולמרצה.

  • אפשרות של הסטודנט לתכנן היטב את העבודה.

  • מעקב אחר ההתקדמות הפרטנית של כל תלמיד לאורך כל הקורס.

  • אפשרות ללמידה מותאמת אישית

חסרונות:

  • דורש משמעת עצמית מהסטודנטים ויכולת ללמוד לבד

  • חוסר מגע ותקשורת אנושיים בקורסים מקוונים מלאים

  • לא מתאים לכל הסטודנטים

  • נדרשת הכשרה של המרצים שמלמדים כך בפעם הראשונה

דוגמאות מאתר הקורס ב Moodle:

סרטון הפתעה שהוכן לסטודנטים והופיע במודל לאחר השיעור:

bottom of page