במסגרת המגמה החדשה ב- MBA בטכנולוגיות ועסקים דיגיטליים מתקיים קורס "נושאים מתקדמים בטכנולוגיות ועסקים דיגיטליים", בו אני מלמדת את המודול "תחבורה דיגיטלית". 2 מפגשים של 4 שעות לימוד (כל אחד).
במפגש השני מתקיים האקתון במטרה "להביא לשולחן" רעיונות למיזמים חדשים לשיפור שירותי התחבורה לאנשים וסחורות ולקידום יעדי תחבורה בת קיימא.
הסטו' מקבלים הנחיות מראש כדי שיגיעו מוכנים למפגש.
הבחירה בהאקתון נבעה מהפוטנציאל של מתודולוגיה זו לאפשר לסטודנטים "לעשות" (Make) בשילוב ניסיונם האישי (כמשתמשים במערכת התחבורה), הידע החדש שרכשו במסגרת הקורס ועשייה שיתופית של חברי הצוות.
למפגש ההאקתון הסטודנטים מגיעים עם רעיונות "חצי אפויים", עובדים בצוותים (3 סטו' בכל צוות), עם חומר פיזי (טושים, מדבקות, לוחות, דבק וכו') ועם מחשבים כדי לבנות דגם/הדגמה של הרעיון שלהם. מניסיוני, יש משהו בהתעסקות עם החומר הפיזי שגם מספק הנאה וגם נותן לכולם לעבוד יחד.
הן הרעיונות והן אופן הצגתם היו מרתקים והעידו על ההתלהבות של הסטודנטים מהמשימה ועל יכולות היצירתיות שלהם. בסיום, הסטודנטים עצמם בחרו את ברעיון "המנצח".
לאור הצלחת ההאקתון הוא ימשיך להוות חלק מהקורס גם בשנים הבאות.