במסגרת הקורס לפיתוח מנהיגות ב MBA רציתי שהסטו' יחוו כיצד הם מתנהגים בקבוצה וכיצד זה משפיע על מנהיגות ועל תפיסתם כמנהיגים, ולאחר מכן על איך הם מגיבים למשוב וביקורת.
אופן הלימוד:
הסטו' מקבלים משימה לבנות אב-טיפוס של מוצר חדשני מלגו וחומרי יצירה מגוונים שאני מביאה מהבית (פלסטלינה, בלונים, כוסות נייר....הכל הולך). 10 דקות מוקצות לשיח בקבוצה ללא מגע בחומרי הבנייה, 15 דק' לבנייה עצמה - זהו תרגיל הבסיס אך הוא רק מהווה "קרקע" לתרגיל ה"אמיתי",
התרגיל ה"אמיתי": בכל קבוצה אני בוחרת 2 תצפיתנים, הם מקבלים מחוון בעזרתו יתנו משוב על כל אחד מחברי הצוות על אופן פועלת בצוות. הסטו' לא יודעים בהכרח על מתצפתים התצפיתנים.
לאחר סיום בניית הדגמים ובחירת המנצחים (מה שבדרך כלל מאוד מלהיב את הסטודנטים) אני מגלה להם שהתרגיל כאן היה בעצם על כיצד מנהגות מתפתחת בתוך צוות בתהליכים חברתיים טבעיים
אני מלמדת שיעור קצר בנושא ואז מפזרת אותם לפינות שקטות בבניין. כל צוות יושב עם התצפיתנים שלו ושומע מה הם ראו (מדגישה בפני התצפיתנים את החשיבות במתן משוב בונה, צנוע, ולא צולב)
בוחרת מכל צוות 2 "משתפי פעולה" שיצפו בצוות בתהליך מתן המשוב
יתרונות ותועלות
- הסטודנטים נהנים ושמחים לבנות בלגו, המשימה היצירתית גורמת להשתחרר מהמבנה הרשמי של הרצאה, הם אוהבים לשמוע מה חשבו עליהם וכיצד הם נתפסים על ידי אחרים
- אני סומכת על תהליך הלמידה של הסטודנטים, ומכוונת את הדיון ואת הלמידה לכיוונים מעשירים ותורמים
- נראה שהלמידה מתרחשת באופן מסתעף וקצת עקלקל, אך זה לא אומר שהיא לא מתרחשת. לפעמים, ההפך הוא הנכון. ככול שאני נותנת לסטו' יותר לחוות את הנושאים/תאוריות עליהם אנחנו לומדים, כך חוויה הלמידה משמעותית יותר עבורם באופן אישי.
משוב סטודנטים:
"קורס מעשי, נעשו תרגולים כל שיעור, לקחתי הרבה דברים למקום העבודה"
"נושאים פרקטיים והתנסות מעשית מול החיים מחוץ למכללה. הנחיה ממש טובה!"
"קונספט הסדנא מאוד מעניין. ההפעלות מאוד עוזרות להפנים את החומר הנלמד. פשוט קורס כייפי!"