בקורס "קדם פרויקט" שנה ג' הנדסת תעו"נ אני מלמדת את הסטודנטים כיצד בונים שאלון שיסייע להם למפות את צורכי הלקוחות/משתמשים.
כדי לסייע בפיתוח הבנה עמוקה של צרכי המשתמשים והסיבות האפשריות לשימוש במערכת המידע/לדחייתה, כיוונים מנחים לאפיון הפונקציות של המערכת/ממשק המשתמש/תכנון ההטמעה וההדרכה - בחרתי ללמד את הסטו' לבנות מפת חשיבה בעזרת Mindomo כתהליך מקדים לבניית כלי מחקרי (שאלון).
לפני השיעור הכנתי סקיצה ראשונית של מפה ובה שלושה שחקנים רלוונטיים
בשיעור חילקתי את הכתה לשלוש קבוצות עבודה - כל קבוצה ייצגה שחקן
התכנון היה שכל קבוצה תעבוד על המפה במקביל לקבוצות האחרות ושתוך כדי עבודה הם יוכלו לראות את המפה הכוללת מתהווה (באמצעות הקרנתה על הלוח)
הכוונה הייתה שבסיום העבודה בקבוצות, הסטודנטים ימצאו כיצד הצרכים והחסמים של שחקנים שונים מצטלבים או סותרים.
בשל בעיות טכניות בעבודה משותפת על המפה, התכנון המקורי לא צלח - ובמקום זאת עדכנתי אני את המפה תוך כדי דיון בכתה.
- השימוש בכלי דורש מיומנות מסוימת מהמרצה, אולם הוא נוח מאד עבור הסטודנטים.
- יחד עם הוראה מקוונת בחנו שיפור בתהליך השימוש והתפעול של Mindomo
- אני בהחלט מתכוונת לעשות בכלי שימוש נוסף בכלי נראה לי שיתאים לקורסים בשיטות מחקר.