top of page

למידת עמיתים - הסטו' מסכמים שעור קודם ולא המרצה

בסמסטר הנוכחי במסגרת קורס ניתוח ועיצוב מערכות מידע - שנה ב', יזמתי פעילות חדשה במטרה להפעיל את הסטודנטים בכיתה, קראתי לה - "תזכורת השיעור הקודם".

בתחילת כל מפגש, במקום שאני אעשה חזרה על התכנים משיעור קודם, הסטודנטים עושים את זה.

מי שמרים את הכפפה, נדרש להכין מצגת עם מספר שקפים, ולהציג אותה במשך 5 דקות בתחילת השיעור. המצגת לא יכולה להיות מבוססת על השקפים השלי.

הניסיון הראשון היה פגז!! רון בן עזרא - שהייתה הראשונה, הפעילה את הכיתה בצורה קסומה - מה שגרם להרבה רעש (חיובי) ואנרגיות טובות! בסוף המצגת מחאו לה כפיים והיה פרגון אדיר. בעקבות ההצגה שלה, וההבנה של מה זה עושה למציגים, כל התאריכים התמלאו!

הניסיון השני גם הוא היה מוצלח ביותר - ברק ונונו הציג במשך 15 דקות! מצגת בנושא UX ומפת ניווט.

(2 המצגות מצורפות בהמשך)

במפגש השלישי - דניאל, במקום להכין מצגת, כפי שאני הגדרתי בהתחלה, הכינה שאלון ב Kahoot, עם 19 שאלות, כל שאלה עם 4 תשובות אפשריות, 20 שניות, ובסוף כל שאלה - ראינו מי צבר את הכי הרבה נקודות עד כה. בסיום כל שאלה, היא הסבירה מדוע התשובה שהוצגה היא הנכונה.

היה מטורף! הכיתה הייתה אחוזת אמוק. אחרי שהיא סיימה, הסטודנטים שאלו אם אפשר לעשות עוד דברים חוץ ממצגת, וכמובן שאישרתי - ואמרתי שיצירתיות זה שם המשחק.

אני חייבת לציין, שבחיים לא הייתי חושבת שהמיזם הקטן והפשוט הזה, יסחוף כיתה שלמה בצורה כזו, למותר לציין שכל הסלוטים של המיזם סגורים עד סוף הקורס, ונראה מה יזמן לנו השבוע הבא...

אני נותנת להם נקודה לציון עבור המאמץ - סטודנטית אחת אמרה לי שיותר חשוב מהנקודה זה היכולת לתמצת ב 5 דקות הרצאה של 3 שעות אקדמיות, להכין מצגת ולעמוד מול קהל - הם בהלם מהאפשרות הזו.

המצגת הוכנה בעזרת Emaze

bottom of page