top of page

תוצרי סטודנטים במהלך שעור - למידה פעילה

רציתי לשתף אתכם בחוויית המפגש שהתקיים עם הסטודנטים שלי בתעו"נ שנה ג, קורס ניתוח ועיצוב מערכות מידע.

במסגרת הקורסים אנחנו לומדים על תהליכים עסקיים:

  • הסטודנטים התחלקו לקבוצות של 4-5 סטודנטים

  • בחרו אתר כלשהו שמתאר תהליך עסקי

  • ניתחו אותו והציגו את התוצרים שלהם באמצעות מצגת בת 5 שקפים.

כל העבודה נעשתה בכיתה, למרות שהודעתי על כך מראש, אז מי שרצה כבר הכין את התשתית מראש...

הפואנטה הייתה שהם עשו peer review:

  • כל קבוצה שהציגה דורגה ע"י האחרים. כמובן, שקבוצה לא יכולה להצביע עבור עצמה

  • וגם, כמו באירוויזיון – אסור לתת אותו ניקוד פעמיים (כדי למנוע מתן עשיריות לכולם...).

בקיצור – הייתה חוויה מופלאה. הסטודנטים התנפלו על המשימה בכל המרץ, כמובן, כדי לזכות במירב הנקודות – מה שהבטיח בונוס לציון.

היה מדהים – גם הדינמיקה בכיתה, אווירת התחרות, הם עשו שימוש בגימיקים (כולל הבאת פופקורן, והכנת מטוסי נייר), היה פשוט כיף.

אז מה היה לנו כאן: הפעלה אקטיבית, העברת האחריות על הלמידה לסטודנטים, תרגול חשיבה ביקורתית ונתינת משוב, שבירת שיגרה, משחקיות, תחרותיות.

מצרפת מצגת אחת שהייתה ממש טובה. קישור למצגת

bottom of page