top of page

פיתוח מיומנות ללימוד עצמי של סטודנטים

בקורס GIS- מערכות מידע גאוגרפיות, ניסיתי להבין איך ניתן להעביר לסטודנטים את היכולת ללמידה עצמית, להתמודדות עם תסכולים ולעבודה מתקדמת עם מחשבים. התובנות אליהן הגעתי:

  • קיימים מגוון כלים ללמידה עצמית, כלי מרכזי היום הם סרטוני מסך.

  • ההתמודדות עם תסכול בתהליך הלימוד העצמי, הוא הקושי המרכזי ולכן צריך "לרכך" תהליך זה.

  • ידע תאורטי הוא הרבה פעמים חסר תכלית אם לא מיישמים אותו מיד.

מבנה הקורס נגזר מתובנות אלו:

  1. בתחילת כל מפגש הסטודנטים מקבלים הרצאה תאורטית על נושא השיעור.

  2. לאחר מכן הם מקבלים הוראות למטלה יישומית בנושא, בפורמט tutorials (פורמט נפוץ באינטרנט להוראת נושאים יישומיים בתחום המחשבים)

  3. בתוך ה-tutorial משולבים קישורים לסרטוני מסך ב-YouTube

כל סטודנט מתמודד עם המטלה ועם הבנת העזרים באופן אישי וכצפוי חווה גם תסכול. אך רמת התסכול מופחתת בעקבות ה-tutorials אשר כתובים בעברית וכן הנוכחות שלי בכיתה כדי לסייע.

יצירת פורמט כזה המשלב שלושה סוגי עזרים היא די מורכבת מבחינה טכנית, אולם החל מהשנה השנייה הסטודנטים מגיבים טוב לקורס ומציינים כמה הוא סייע להם מעבר ללמידת החומר.

את סרטוני המסך יצרתי באופן עצמאי בעזרת ScreenOMatics

דוגמה לחלק מ Tutorial - הכולל הנחיה שלב אחרי שלב לביצוע המשימה.

כאשר תאור מפורט של ביצוע כל שלב מופיע בסרטון מסך (ההפניות ל YouTube)

דוגמא לסרטון מסך שיצרתי בעזרת ScreenOMatics

bottom of page